Nyt on sitten kesäkausi uusine ryhmineen alkanut. Mä koulutan itse osan kaudesta sitä ryhmää jossa treenaan itse Stepin kanssa, olin suunnitellut että käyn hallilla rakentamassa radan valmiiksi ja treenaan sen Stepin kanssa ennen koulutuksen alkua, mutta mun hieno suunnitelma ei toimikaan kun hallilla on jonkun yksityinen agilitytunti ennen meidän ryhmää. Höh, nyt ei sitten päästä treenaamaan oikeastaan ollenkaan Stepsun kanssa, en tiedä voidaanko me aloittaa kisaamista kuitenkaan vielä juhannuksena, jos ei päästä yhtään treenaamaan... Täytyy katsoa. No, tällä kertaa ehdittiin onneksi tekemään pari kertaa rata läpi, kun mun ryhmässä oli vain 2 paikalla. Step oli tosi pätevä, ihan eri meininki kuin silloin mölli-kisoissa. Imua oli tosi kivasti ja vauhti oikein kiva! Yksi rima tuli alas tiukassa käännöksessä, ennakoin liikaa ja Step hidasti voimakkaasti just hypyn päällä. Kepit meni mainiosti, kuten myös rengas, ja ohjauskuvioihin Step tuli hienosti mukaan. Radalla meni putki Aan alta, se ei tuottanut Stepsulle mitään ongelmaa, Aan haki nyt oikein nätisti. Rimat oli 50cm, täytyy ens kerralla ottaa vähän korkeammilla, nyt hyppäsi kauniisti. Lopuksi keinua, ensin niin että pidin kiinni, sitten kokeiltiin ilman apua. Meni hienosti, minä tyhmä vaan erehdyin sanomaan "odota" vähän liian aikaisin, oon niin tottunut siihen että Saraa pitää käskyttää voimakkaasti ja hyvissä ajoin että saan sen stoppaamaan, Step on niin kuuliainen että se pysähtyi niille sijoilleen eli ei tullut ihan keinun päähän asti. Kuitenkin huomattavan paljon parempi kuin mitä aikaisemmin, ei hiippaillut eikä ryysinyt.

Saran kanssa meillä alkoi nyt Niina-Liina Linnan koulutukset, joita jatkuu nyt syksyyn asti. Tehtiin nyt ekalla kertaa pitkä ja haastava rata, jossa katsottiin vähän kepeillä ja kontakteilla irtoamisia (ja sen lisäksi iso kasa kaikkia vaikeita ohjauskuvioita :P). Sara teki aika kivasti, oli suht lennokkaalla päällä, eli käännökset valui monin paikoin pitkiksi. Kepeillä oli ongelmia, keskeytti kepit parin vikan välin kohdalla, kun mentiin suoraan seinää kohti. Tehtiin siis niin että palkattiin kepeiltä ja sitten vasta jatkettiin. Sara oli kivan kuuliainen, ei hakenut juuri vääriä esteitä, enimmäkseen mulla oli ongelmia saada ohjaus ajoitettua. Kaiken kaikkiaan oikein kivat treenit.