Välillä tuntuu että mä olen yleinen koiralainaamo. Löytyy tokokoiraa treenattavaksi, helppo agilitykoira kokemattomalle ohjaajalle, haastavampi agilitykoira taitavammalle ohjaajalle... Stepsu lähti tänään agilitylainaan mun luokkakaverille Emmalle, jonka oma koira on sairaslomalla. Step pääsi agilityn alkeiskurssille, sellaisella ei olekaan koskaan ollut :)

Saran kanssa illalla hakutreenit, oltiin mulle uudessa paikassa SLO:lla. Oli ihan kiva maasto, alku avointa kalliota, sitten tiheämpää metsää. Otin Saralle 4 ukkoa ja yhden tyhjän. Eka vasemmassa etukulmassa maalimies, sinne kiintorulla. Vähän oli ihmetellyt ennen kun otti rullan. Sitten oikeaan etukulmaan tyhjä, teki vissiin ihan hyvän piston. Sitten vasemmalle ääniapu, ja ukko eteni aluetta. Sara tosin kuuli kun maalimies rämpi metsässä, eikä siihen nyt tullut oikein sitä L:n muotoista pistoa, oikoi suoraan maalimiehelle. Siellä oli pelleillyt rullalla, oli pudottanut ja yrittänyt tuoda maalimiehelle ennen kun tajusi tuoda mulle. Höh. Sitten oikealle ihan suora pisto ilman apuja, hieno pisto mutta taas oli eka makoillut maalimiehellä ennen kun otti rullan. Näytöllä lähti (vahingossa?) eri reittiä kun mitä tuli, ja oli vähän hämmästyneen näköinen, vei mut kuitenkin perille. Vika vasempaan takakulmaan, sinne ihan siisti pisto, ja suorapalkka. Selvästi pientä hämminkiä edelleen rullan kanssa, mutta nyt ei kuitenkaan pudotellut matkalla vaan toi mulle. Roikuin kaikilla näytöillä mukana, siitä ei juuri välitä vaikka pidättelen sitä liinasta. Kaiken kaikkiaan ihan onnistunut treeni.