Mitä jos tästä blogista tulisikin sisustusblogi treeniblogin sijaan? Tällä hetkellä nimittäin mun ajatukset pyörivät kodin ja sisustamisen ympärillä koirien sijaan. Muutimme viikko sitten Viikkiin, opiskelija-kämppään 1km päähän koulusta mahtavien ulkoilumaastojen äärelle. Laumamme kasvoi samalla kahdella jäsenellä, sillä kämppiksinä mulla on Lea ja bc Zero. Asuntokin alkaa jo näyttää kivalta pikkuhiljaa, samaa ei voinut kyllä sanoa sisäänmuutettaessa. Edelliset asukkaat olivat jättäneet sen tosi epäsiistiin kuntoon: kaikki ikkunat pesemättä (ja ne oli paljon likaisemmat kuin mun edellisen asunnon ikkunat, joita ei oltu pesty kolmeen vuoteen...), kaapit ja hyllyt pyyhkimättä, seinät aivan likaiset ja täynnä vanhoja ruuvinreikiä (osaa yritetty paikkailla, mutta erisävyisellä maalilla), kylppärin lattiakaivo täynnä mädäntyneitä hiuksia yms. Ensimmäisen viikon siivosimme ja maalasimme asuntoa, olipahan siinä duunia ihan riittämin...

IMG_0039-normal.jpg

IMG_0042-normal.jpg

Muuton yhteydessä mun sisälläni herää pieni steinerlapsi ja artesaani, ja olen koko tämän viikon laittanut huonekaluja uuteen uskoon, jotta mun ja Lean sekalaiset ja keskenään yhteensopimattomat huonekalut saataisiin näyttämään hyvältä samassa asunnossa. Köyhinä opiskelijoina kaiken ostaminen uutena ei tule kyseeseen, joten huuto.net ja tori.fi ovat tulleet jo varsin tutuiksi. On vierailtu Starkissa, K-raudassa, Ikeassa ja kierrätyskeskuksessa, ja olen päässyt tekemään hommia täysin mun mukavuusalueen ulkopuolella. On porattu, sahattu, hiottu, maalattu, petsattu ja ommeltu. Pikkuhiljaa koti alkaa muistuttamaan kaatopaikan sijaan asuntoa, mutta paljon on vielä tehtävääkin.

IMG_0036-normal.jpg

IMG_0044-normal.jpg

IMG_0045-normal.jpg

IMG_0048-normal.jpg

Ja ei, tämä kaunis kylpyhuone ei ole asuntomessuilta vaan eräästä opiskelija-asunnosta Viikistä :) *vähän ylpee*

IMG_0046-normal.jpg

Koirat ovat lähinnä lenkkeilleet ja palloilleet mukana. Pari kertaa ollaan käyty treenaamassa hakua Saran kanssa. Viime viikon torstaina kävimme ottamassa pikaiset palauttelutreenit Technopoliksella. Saralle 3 suoraa löytöä, ei mitään ongelmaa, hyvin löysi. Tällä viikolla käytiin Ritakujalla, siellä Saralle ihan perus ratatreeni yhdellä tyhjällä ja kolmella löydöllä. Meni oikein kivasti tämäkin, eipä näytä tuohon pitkät ja palkattomat kisaradat juuri vaikuttavan.

Torstaina käytiin aksatreeneissä pitkästä aikaa. Maarit oli tuonut radan, ensivaikutelma oli paljon hyppyjä lyhyillä väleillä, mutta oli se ihan mentävä. Stepsu meni ensin, oli ihan pätevä! En tiedä onko kontaktitreeni Lapualla auttanut, vai oliko vain tosi innoissaan, mutta teki tosi hyviä puomeja! Rimat pidin 55cm kun on ollut taukoa. Sara sai tehdä myös, tehtiin kertaalleen koko rata nollalla läpi. Kulkihan se, LUJAAA! Olin ihan myöhässä koko ajan.